اواسط دهه 80 به آن مبتلا شدند، از خروج پیکان و عدم پرداخت 310 میلیون دلار وعده داده شده از سوی وزارت نفت، سرچشمه میگیرد. به گفته آنها، تا سال 84 که ایران خودرو از وجود پیکان بهعنوان محصولی پرتیراژ تا بتواند در تابلوی اصلی به نمایش درآید. درواقع بورس کالا تضمینکننده کیفیت این کالا است در نتیجه علاوهبر استانداردبودن، باید دارای مشخصات دیگری نیز باشدعرضهکننده این محصول باید تعهد، عرضه مستمر
منتخب این بانکها، نسبت به ثبتنام برای دریافت میزان ارز مورد نظر اقدام کنند. ارز مسافرتی به ایرانیان مقیم خارج از کشور فروخته نمیشود و متقاضی که باید بالای ۱۲ سال سن داشته باشد میتواند تنها یکبار در سال برای کلیه مسافرتهای هوایی، زمینی، ریلی و دریایی ارز دولتی دریافت کند.سقف دریافت ارز مسافرتی حداکثر ۳۰۰ دلار است؛ اما برای زائران اعزامی به عمره مفرده و عتبات عالیات که از طریق سازمان حج و زیارت اقدام میکنند حداکثر ۲۰۰ دلار خواهد بود. نرخ فروش ارز مسافرتی نرخ روز تعیین شده در مرکز مبادلات ارزی است؛ که البته بیشتر درخواستها برای دریافت دلار انجام میشود.براین اساس با توجه به اینکه در حال حاضر نرخ دلار مبادلهای حدود ۲۷۸۰ تومان است هزینه خرید ۲۰۰ دلار حدود ۵۵۶ هزار تومان و ۳۰۰ دلار حدود ۸۳۴ هزار تومان خواهد بود.این درحالی است که برای خرید ۳۰۰ دلار در بازار آزاد که نرخ آن حدود ۳۴۳۰ تومان است باید بیش از یک میلیون تومان هزینه کرد که اتفاق می افتد؟ منظور از توانمند سازی شهروندان چیست؟ما در شهری مثل تهران به غیر از جمعیت ثابت جمعیت شناور هم داریم به این معنا که جمعیتی از شهر های دیگر و شهر های اقماری تهران روزانه به تهران می آیند و شب ها بر می گردند.جمعیت تهران در روز به بیش از ۱۵ میلیون نفر می رسد.این یک پیام است برای ما.یعنی اگر ما بتوانیم تهران را درست مدیریت کنیم مشکل یک چهارم کشور را حل کرده ایم و توانسته ایم یک چهارم کشور را مدیریت کنیم.این مستلزم اینست که شورای شهر با مجلس و دولت تفاهم و همکاری داشته باشد نه رقابت.بین شورای شهر و سازمان های مردم نهاد در جلب همکاری و حمایت شهروندان از طریق مردمی کردن اقتصاد یک ارتباط مستمر برقرار شود.این نکاتی که شما می گویید مگر جزو وظایف شورای شهر است؟حتما همینطور است.اساسا وظیفه اصلی شورای شهر ایجاد ارتباط مناسب با شهروندان است.وظیفه شورای شهر فقط انتخاب شهردار نیست.شورای شهر باید شهروند را بشناسد و از ظرفیت های آن به درستی تعیین سرنوشت. الان تعامل مثبت بین اتاقها و بخش خصوصی در حال تقویت است. من تشکل را میشناسم و با تشکلها کار کردهام. از دید من راهی که در انتخابات اتاق تهران در پیش گرفته شده مسلما مقدمه تعالی و جهش اقتصادی ایران استشما در بخشی از صحبتتان اشاره کردید که دولتها بهجز دوره کوتاهی در اول انقلاب حامی تشکلها بودهاند. آیا در همه دولتها همینطور بوده است؟تا آنجایی که فعالیت من در تشکلها به من نشان داده جز در چندسال اول انقلاب که بههرحال مسایل جنگ و حوادث دیگر پیش آمد، در باقی سالها دولتها از تشکلها حمایت کردهاند. مثلا در انجمن مدیران صنایع، ما در ششهزارصفحه استراتژیهای بازسازی بعد از جنگ را نوشتیم و به آقای هاشمیرفسنجانی تقدیم کردیم. از بسیاری از این استراتژیها استفاده شد. من از تعامل دولت با تشکلها به خصوص در دولت آقای روحانی راضی هستم.معمولا بخش خصوصی گلایه میکند که هرچند نظراتش را به دولت میگوید اما چون این نظرات برای است. قانون حاکمیت شرکتی در بسیاری از کشورها تصویب و اجرا شده استچقدر دیر شده است؟ چه زمانی باید نظام حاکمیت شرکتی و این کمیتههای حسابرسی شکل میگرفت که حالا ما شاهد بروز اینهمه فساد از در و دیوارهای شهر نباشیم؟قبل از اینکه اختلاس ١٢٣میلیاردی رخ دهد، باید به فکر میافتادیمیعنی در دهه٧٠؟بله، البته هماینک هم خیلی درگیر اجرای این کار نیستندانجمن حسابداران خبره در آن زمان هشدار یا تذکری برای اجرای این دست از امور نداد؟سمینارهای زیادی برگزار شد و اتفاقا روی این مسایل تاکید زیادی شد، اما کسی توجهی نکرد. متاسفانه در برهههای حساس با جوامع حرفهای مانند انجمن حسابداران خبره و جامعه حسابداران رسمی مشورت نمیشود و از نظرات این جوامع نیز استفاده مطلوب صورت نمیگیردکنترلهای داخلی بانکهای خصوصی بهتر است یا دولتی؟بانکهای خصوصی. اولا بهدلیل آنکه سیستمهای بانکهای خصوصی جدیدتر است، اما سیستم بانکهای دولتی همچنان بر مدار سنتی درحال حرکت است و دوم